Terugblik strategische periode 2015-2020
In 2015 formuleerden we onze ambities in de strategische visie. Wat is daarvan gerealiseerd, en hoe kijken we er nu tegenaan? Tijd om terug te blikken met hoogtepunten en lessons learned.
De afgelopen zes jaar hebben we met onze verenigingen kansen gecreëerd en benut. Samen zijn we uitdagingen aangegaan. Door elkaar te helpen, maakten we elkaar sterker. Niet alleen individueel, maar ook als collectief. Zo zorgden we er in de afgelopen jaren voor dat we ons blijvend hebben kunnen ontwikkelen als speler, trainer, coach, scheidsrechter, vereniging, bond en als sport.
Plezier speelt een belangrijke rol bij alles waar we ons de afgelopen zes jaar voor hebben ingezet. Onze overtuiging is en blijft dat hoe meer plezier mensen beleven aan de hockeysport, hoe meer hockeyers en hockeyfans we kunnen binden aan en behouden voor onze sport.
Missie: De KNHB zorgt voor hockeyplezier en -ontmoeting in Nederland.
De afgelopen zes jaar concentreerde de strategie zich rondom vier thema’s:
- Een leven lang hockey(en)
- Positieve maatschappelijke impact
- Bij de wereldtop in een wereldsport
- Toekomstbestendige financiën
Deze thema’s werden ondersteund door de pijlers:
- Behoud van cultuur en hockey DNA
- De KNHB als netwerk- en service organisatie
Per thema en pijler blikken we terug op de hoogtepunten en lessons learned. En we sluiten af met een terugblik op de ambitie 2020.