3 – Een sterk en gezond tophockeymodel

Tophockey floreert als er een optimale aansluiting is tussen de tophockeycompetities en Oranje. Hiervoor moeten we samen een nieuw model creëren, aangezien het huidige model te kwetsbaar is. Een succesvol tophockeymodel resulteert in een ketenreactie: sterke Hoofdklasseclubs, een sterker Oranje, meer medailles op grote toernooien, een grotere fanbase en een gezonder verdienmodel. Aandachtspunten zijn onder andere publiekswerving en marketing, speelprogramma’s, talentontwikkeling en financiële aspecten. Veel partijen worden betrokken bij de ontwikkeling van dit model, waarbij de KNHB de regie kan en wil verzorgen.

Gezond samenspel tussen Hoofdklasse en Oranje

Een belangrijk speerpunt van het nieuwe tophockeymodel is meer samenwerking en evenwicht tussen Oranje en de Hoofdklasse. Onder meer op het gebied van financiën, professionaliteit, marketing, promotie, communicatie en publiek. Om te zorgen voor meer kwaliteit worden de programma’s van Oranje en de Hoofdklasse doorontwikkeld en goed op elkaar afgestemd. Een ander speerpunt is de aansluiting van de Promotieklasse op de Hoofdklasse.

Medailles op grote titeltoernooien

Een nieuw en succesvol tophockeymodel draagt bij aan het winnen van medailles op grote titeltoernooien. Dit geeft weer een boost aan de fanbase, de aanwas van nieuwe hockeyers en de aantrekkelijkheid van de hockeysport voor sponsors. Succes creëert tevens nieuwe helden, ook bij de clubs.

Fanbase

Met mooie wedstrijden, goede prestaties en aansprekende hockeyhelden kunnen we meer fans vermaken en enthousiast maken voor de hockeysport. Tophockey kijken is een beleving! We bouwen aan een kwalitatieve fanbase met als doel meer betrokkenheid, meer fans en meer inkomsten voor verenigingen en KNHB.

Hoogwaardige tophockey evenementen

Onze tophockey evenementen zijn een belevenis voor jong en oud, voor sportliefhebbers en hockeyfans, voor tophockeyers en breedtesporters. Tijdens elk evenement verbinden we topwedstrijden met breed toegankelijke side events voor onder andere lokale en regionale doelgroepen. Hierbij streven we naar een brede(re) afspiegeling van de samenleving: Nederland Hockeyland. Daarnaast bieden we onze partners, sponsors en suppliers een podium en brengen we maatschappelijke thema’s onder de aandacht.

Deel deze pagina